Ons kantoor zal er alles aan doen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u ontevreden bent over een bepaald aspect van onze dienstverlening. Deze klachten en geschillenregeling geeft u uitleg wat u dan kunt doen.

Begripsbepalingen

3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer, gevestigd te Den Haag

Cliënt

Natuurlijk persoon die een financiële relatie met 3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer heeft, hetzij door een onderbewindstelling, een overeenkomst, PGB-administratie of middels een budgetbeheerovereenkomst.

Medewerker

Ieder natuurlijk persoon werkzaam bij 3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer die cliënt van dienst is hetzij door een onderbewindstelling, een overeenkomst, PGB-administratie of middels een budgetbeheerovereenkomst.

Interne klachtenfunctionaris

Deze functionaris is aan 3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer verbonden en kan bemiddelen bij een klacht en helpen bij het zoeken naar een oplossing.

Klacht

Een schriftelijke uiting van de cliënt jegens 3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer of aldaar werkzame medewerker van onvrede over de dienstverlening of persoon van 3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer.

Geschillen

Indien er tussen een cliënt en een medewerker van 3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer een geschil is ontstaan over de wijze waarop door laatstgenoemde is omgegaan met de materiële belangen van de cliënt, zal in eerste instantie door de direct betrokkenen getracht worden het geschil in onderling overleg op te lossen.

Interne klachtenregeling

Indien een geschil niet op de hiervoor omschreven wijze kan worden opgelost, heeft de cliënt het recht een klacht in te dienen met betrekking tot de wijze waarop de medewerker van 3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer met de materiële belangen van de cliënt is omgegaan.

Mocht het hiervoor gaande niet tot bevrediging van de cliënt leiden, dan kan de cliënt zich wenden tot de interne klachtenfunctionaris van 3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer, mevrouw N.J. van den Berg.

De cliënt dient een klacht schriftelijk in te dienen bij de klachtenfunctionaris. Binnen acht werkdagen na ontvangst van de klacht zal de klachtenfunctionaris daarvan schriftelijk mededeling doen aan de cliënt en aan de betrokken medewerkende van 3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer.
Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen.
Mevrouw N.J. van den Berg hoort de klager en degene(n) op wie de klacht betrekking heeft, hetzij afzonderlijk, hetzij gezamenlijk en kan trachten te bemiddelen tussen de partijen.
Mevrouw kan, indien dat wenselijk wordt geacht, ook anderen horen.
Beide partijen kunnen zich tijdens de behandeling van de klacht doen bijstaan door een ander.
Behandeling van de klacht vindt niet in het openbaar plaats.

Binnen vier weken na ontvangst van de klacht, zal mevrouw N.J. van den Berg een schriftelijke en gemotiveerde beslissing nemen.
Zowel de klager als degene(n) op wie de klacht betrekking heeft, ontvangen een schriftelijk en gemotiveerde beslissing binnen acht werkdagen nadat de beslissing is genomen.

Indien de cliënt van mening is dat mevrouw N.J. van den Berg geen bevredigend besluit heeft genomen ten aanzien van zijn/haar klacht, dan heeft de cliënt de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij derden. De cliënt kan pas een klacht bij derden indienen, nadat de interne klachtenregeling door de cliënt is doorlopen. De cliënt kan de klacht tot uiterlijk 12 maanden na de datum van de schriftelijke reactie van 3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer indienen.

Adresgegevens gegevens interne klachtenfunctionaris: 3B Berg Bewindvoering en Budgetbeheer, T.a.v. mevrouw N.J. van den Berg, Kerketuinenweg 2, Postbus 8560, 2544 CW Den Haag, mail: info@3bberg.nl.